Snackbars (sockerfria)

2014-12-18 @ 15:41:00 Mattips & recept
Glömde ju lägga upp receptet på dom andra snackbarsen! Lovade att göra det men glömde helt bort det men här kommer det! :)
 

Dessa smakar nästan som chokladbollar så dom är helt klart värda att göra!! 
 
2 dl havregryn 
1,5 dl proteinpulver (jag använder mig av, som jag sagt förut,  whey 100% banan och choklad)
1 msk kakao
1-2 dl kokosflingor
En skvätt möjlk. Ta lite i taget, rör om och ta lite till om det behövs. Jag tror jag använde mig av ca 1/2-1 dl bara.

Smeten ska vara rätt hård så använd inte så mycket mjölk som sagt. Tränar ni inte så mycket och vill skippa proteinpulvret så använd då även ännu mindre mjölk. 
 
Blanda allt i en skål och rör om. Lägg plastfolie på en bakplåt och lägg sen smeten på det. Lägg ett till lager med plastfolie uppe på smeten och tryck sedan ut den så den blir platt. (Hur tjocka snackbars ni vill ha bestämmer ni ju själva.) Ställ sedan in plåten i kylen ett tag (ca 30 min eller ev. under natten) så den stelnar lite och ta sen ut den och skär upp så stora bitar som ni vill ha. Slå sedan in era snackbars/proteinbars i plast eller aluminiumfolie så att dom håller sig fräscha och så att ni kan ta med dom i väskan. 
 
Tips!! Välj helst inte aliminiumfolie som jag gjorde, det ger tyvärr lite smak och gör att dom smakar kontigt. Tror plastfolie är ett bättre alternativ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback