Om mig

2014-11-01 @ 21:25:00 Övrigt
Hej på er! 
Som ni kanske vet och förstått så heter jag Emma Janson. Jag är en trevlig, social, relativt kreativ och estetiskt laggd tjej på 17, snart 18, somrar. Jag bor i en liten, men otroligt vacker och fin, håla ca 7 mil utanför Stockholm. Nånstans mellan Södertälje och Nyköping om det säger er något? Jag bor där med min familj som består av mamma, pappa, lillasyster (Elin, 15) och lillebröderna. Två bröder faktiskt. (Gustaf, 13 och Victor, 7) och snart får vi tillökning. Jag ska bli mamma. 
 
År 2010 började jag högstadiet och som många kanske vet så går man ofta igenom ett väldigt jobbigt stadie i den åldern. Mycket hormoner i kroppen och man vet inte riktigt vem man är. Detta plus mobbning, falska vänner, bulimi, depression och jobbigt hemma gjorde att mitt liv inte riktigt var en dans på rosor och vilket i sin tur ledde till en del obehagliga händelser. För ca ett halvår sen så bestämde jag mig för att ta tag i detta då jag kände att livet började rasa samman igen. Jag har gått till olika kuratorer, skolsyster på skolan men nu har jag även tagit kontakt med BUP. Jag har gått där 1 gång i veckna sen i Januari 2015 och kommer fortsätta med det fram till i slutet av året/början av 2016. Dagen jag plussade så vändes hela mitt liv upp och ner, det vände och jag tror att detta var (trots att det kommer bli otroligt kämpigt och trots att jag är så ung) precis vad jag behövde. Jag känner mig som en människa igen och jag har nu inte bara mig själv att tänka på längre, utan nu ett till liv att ta hand om. Så väljer jag inte att må bra för min egen skull så kämpar jag för lyckan för mitt barns skull. 
 
För övrigt så går jag det estetiska programmet media på Hermods gymnasium uppe i Stockholm. Jag pendlar varje dag och det tar mig ca 1h och 45 minuter men det är helt klart värt dom långa resorna. Jag trivs oerhört bra på skolan, i klassen och med linjen jag går. 
 
Här i bloggen kommer ni alltså få följa en väldigt personlig resa, mitt liv uppe i våran vackra huvudstad, helgjobbet på kafé, min roll som blivande ensamstående mamma och min övriga vardag som oftast består av plugg, fotografering, bloggdesign och vänner. Ni kommer även få ta del av lite olika tips, bra musik, recept, träning, fashion och outfits samt pepp och självförtroendetips. Men just nu ligger det mesta fokuset på min graviditet. Ni hittar massa spännande inlägg under kategorin "Gravid".
 
Undrar ni nåt eller bara vill skriva av er eller prata med nån som möjligen skulle kunna förstå er så är det självklart bara att maila! Ni når mig på: [email protected]
 
PUSS!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback