Ett effektivt preggo & mitt 3e besök hos barnmorskan

2015-08-31 @ 14:02:00 Gravid
Hej bästa ni!
Nu är jag precis hemkommen från mitt möte hos barnmorskan. Jag var ju hos min frissör Camilla förut (bilder kommer sen) och färgade håret. Det blev rätt mörkt denna gång men jag är nöjd. Ovan men nöjd. Känns bra att ha fått det lite tillfräschat nu inför hösten. Jag hämtade sedan ut mitt nya legg på banken, gick och köpte ögonbrynsfärg och satte mig sen på mitt jobb med en islatte och pratade lite med min chef för att fördriva tid och göra henne sällskap :) Kändes så onödigt att åka hem emellan frissan och barnmorskan när det var så lite tid emellan. 
 
Hos barnmorskan idag så började vi med att mäta blodtrycket. Vi lyssnade sen på min lilla flickas hjärta och barnmorskan mätte min mage. Jag, eller magen rättare sagt, är trydligen rätt stor för den här tiden (trodde jag var jätteliten, haha...) men jag låg ändå bra till på kurvan, jag var alltså inte alls för stor på nåt sätt eller så. Det såg jättebra ut och hon tyckte jag var så himla possitiv och glad ang. graviditeten så hon sa att allt kommer bli så himla bra för mig och min lilla tjej. Hjärtat lät även jättebra och vi fick både höra och känna lite sparkar, båda två, och det var så himla häftigt att få höra hennes hjärta. Jag fick ju se det slå på ultraljudet men att få höra det var en helt annan upplevelse. SÅ himla häftigt. Sen så pratade vi lite om mammagrupper och hon skulle skicka iväg ett mail ang. det, så troligen får jag mer info nästa gång vi ses. Vi avslutade mötet med att ta urinprov, stick i fingret och boka in en tid för nästa möte som blir om ganska exakt en månad. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback