V. 23 - Preggoupdate

2015-08-11 @ 14:14:05 Gravid
Igår gick jag in i v. 23 och det känns så himla bra! Tiden går så fruktansvärt fort. Förutom att kroppen tar mycket stryk fysiskt och att jag ofta får halsbränna så mår jag kanon. Jag känner mig pigg och allt rullar på bra, D har heller inte visat några tecken på att hon mår dåligt så allt känns verkligen mer än bra. 

Längtan efter henne blir bara större och större för varje dag som går och hade jag haft råd hade jag köpt alla världens söta bebiskläder till henne. Blir helt galen så fort jag ser söta kläder både på nätet och i butiker osv. Och då ska vi inte ens tala om hur jag blir när jag ser en liten bebis.... Ååh! Jag längtar så mycket efter min lilla flicka. Underbara, älskade lilla mirakel. 

För övrigt så fortsätter magen bara att växa och växa och det märks som tydligast med jobbkläderna på. Jag fick, för inte allt för länge sen, en ny tröja i Medium (hade Small innan) och nu, bara nån vecka senare, börjar även den bli för liten. Mina armar är jättesvullna och mot eftermiddagarna (om jag stått och gått mycket under dagen) så  blir även mina ben väldigt svullna. 

Idag köpte jag mina första mammakläder (2 byxor & en topp) och jag är faktiskt rätt nöjd. Utbudet är ju inte jättestort så det får verkligen bli lite i taget. 

Hon fortsätter att sparka och sparkarna blir bara starkare och starkare, tydligen ska man kunna känna olika kroppsdelar, så som ett knä eller en fot, genom bukväggen under denna vecka men det har jag inte gjort än. 

Mammas lilla prinsessa, jag älskar dig och längtar så mycket efter dig. <3 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback