v. 25 - preggoupdate

2015-08-24 @ 15:34:28 Gravid
Idag går vi in i v. 25 och bebis väger nu ca 680g, alltså mer än ett halvt kilo. I slutet väger hon närmre ett helt än ett halvt kilo, så nu går det verkligen undan. Magen bara växer och växer och ingenting i garderoben passar längre. Hon fortsätter sparka och vara aktiv och hon är världens mysigaste lilla flicka. Nu har hon dock börjat lägga sig mot kissblåsan så att vara längre bort än 10m från en toalett är inte aktuellt för mig just nu, haha.. Nejdå, men det är som att vi är tillbaka i dom första graviditetsveckorna igen då jag fick springa på toaletten en gång i halvtimmen typ. Men jag får väl helt enkelt leva med det, inget jag kan göra något åt. 
 
Idag har jag kännt av en del sammandragningar och under helgen nu (slutet av vecka 24) så har jag kännt av en del smärta i magen men det ska tydligen inte vara någon fara. Jag fortsätter att bli svullen om benen frammåt eftermiddagarna och mina armar är även dom svullna. Min kropp har gjort stora förändrigar dom senaste månaderna helt enkelt.
 
Jag har även börjat få mer och mer ont i korsryggen och höften (som jag har en skada i sen innan), magen känns ibland väldigt tung och den blir ju bara tyngre och tyngre men det absolut värsta just nu är nog den hemska halsbrännan jag måste stå ut med hela dagarna, fy vad hemskt det är. 
 
Tydligen kan man höra bebis hjärtslag nu också om man lägger huvudet mot magen, tyvärr så kan ju inte jag göra det så det skulle va om nån annan lägger sig och försöker lyssna. Men häftigt i alla fall! Hon lever och jag njuter av varenda sekund hon visar det. <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback