Att bli mamma som ung - Thoughts

2015-07-07 @ 11:39:00 Gravid
Att bli mamma som ung känns jättekonstigt men jag tror absolut inte att jag hade kännt mig lyckligare om jag vart äldre. Ett barn är ett barn, mitt barn är mitt barn, oavsett min ålder. Bara för att jag är ung betyder det inte att jag inte kan känna kärlek, för det kan jag absolut, det gör jag redan för min lilla son eller dotter som ligger i magen just nu. Jag behöver inte ha träffat honom eller henne för att veta att jag kommer älska hen villkorslöst, för det gör jag redan. 
 
Att bli mamma som ung lär vara supertufft, det är redan småtufft med alla hatkommentarer om att jag inte kommer klara detta, att jag är självisk som behåller barnet, att allt kommer gå åt helvete för mig osv. samt att jag vet att folk snackar där jag bor. Jag vet inte ens om jag vill veta vad dom säger. Men detta var något jag dock var totalt förberedd på när jag bestämde mig för att gå ut med graviditeten. Jag vet att jag kommer klara detta, trots att det kommer bli ännu tuffare sen efter förlossningen. Det kommer vara tufft att ta hand om både mig själv och mitt barn med troligtvis väldigt lite sömn, det kommer vara tufft att klara skolan när jag har en liten bebis att ta hand om och som behöver mig dygnet runt, det kommer bli tufft att få fortsätta vara ungdom och 18 år när jag samtidigt måste vara vuxen och ta hand om min lilla bebis. Det kommer bli tufft, men alldeles underbart. 
 
Att bli mamma ung har sina för- och nackdelar, precis som allt anant. Det finns så mycket fördelar med det också men som man kanske inte lägger så mycket fokus på när allt man ser är nackdelarna med att vara ung mamma. Det jag vill försöka göra är att lägga så mycket fokus som möjligt på dom possitiva sakerna, njuta av min lilla bebis, den korta bebistiden och att uppfostra mitt barn till att bli en så stark, målmedveten och självständig människa som möjligt. Nackdelarna med att bli mamma ung är något jag ska vända på, klara av och se som lärorika utmaningar istället. Ingenting är omöjligt.
 
Att bli mamma ung och samtidigt bli ensamstående känns hemskt för att så mycket försvinner, vardagen ändras totalt och jag har ingen att dela min underbara graviditet med. Men detta är samtidigt det absolut bästa som nånsin har hänt mig. Jag har aldrig mått bättre, jag har aldrig varit lyckligare och sen den dagen jag plussade har mitt liv bara kännts bättre och bättre för varje dag som gått. 
 
Jag älskar dig mammas lilla skatt, vem du nu än är där inne, jag älskar dig nåt så otroligt mycket och jag längtar efter dig så mycket, du är det bästa som nånsin har hänt mig <3
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback