Min kropp innan graviditeten

2015-07-18 @ 14:15:00 Gravid
 
För runt 5-6 år sedan så skaffade jag mig en ätstörning. 
Jag gillade inte min kropp över huvud taget, jag tyckte jag var jättetjock (fastän jag var väldigt smal) och jag mådde oerhört dåligt över hur jag såg ut. Men sen några år tillbaka har jag försökt ta mig ur detta och bli av med alla dessa dåliga vanor som bulimi innefattar. Jag försökte bli hälsosammare och träna mer istället men jag var helt enkelt för lat för att fortsätta och jag var för svag för att fortsätta kämpa. Men jag gav upp, började om, gav upp, började om och för varje gång blev det bara bättre och bättre och jag kom längre och längre. 
 
Det här året har träning och en hälsosammare livstill vart en av dom absolut viktigaste sakerna för mig då det även hjälpt mig nåt enormt med min depression. På bilden ovan ser ni hur jag såg ut bara nån vecka innan magen började svälla och bli större, här var jag nog redan gravid tror jag. Eller så var det precis innan. Men såhär såg jag i alla fall ut och jag var nöjd trots att jag var långt ifrån klar. Det fanns fortfarande oerhört mycket att jobba på tyckte jag, men just då kände jag mig nöjd och det tycker jag att jag ska vara. Inte bara för att jag faktiskt hade fått en helt okej kropp, utan också för att jag kommit så långt på min resa och för att jag kämpat så hårt. 
 
Det var som sagt bara nån vecka efter att denna bild togs som jag märkte att magen kändes mer och mer svullen hela tiden och jag blev lite orolig med tanke på att jag tränat så hårt och ätit så bra. Jag förväntar mig absolut inte att se ut såhär igen nån dag efter förlossningen utan jag vet att jag troligtvis kommer få kämpa oerhört hårt igen för att få tillbaka den där kroppen och nu när jag vet att jag kan, så är det absolut vad jag kommer att göra. Idag är träningen en del av mig, en del av min läkningsprocess och det är en av dom viktigaste, roligaste och härligaste sakerna i mitt liv. Jag älskar träning och hur det får mig att må psykiskt, så att ge upp ett hälsosamt liv bara för att jag blivit gravid och sedan kommer ha en liten bebis att ta hand om är för mig absolut inte ett val. Jag behöver träningen för att klara av vardagen. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback