Q/A - babyquestions

2015-07-06 @ 13:15:00 Q/A
Vem är pappan?
Det kommer jag inte gå ut med då han valt att inte va en del  av föräldrarskapet. Vi kan kalla honom för R annars. Det är en kille jag träffade några gånger under vintern och tidigt på våren som jag egentligen var mer kompis med om man säger så.. Han var en fantastsik vän, som jag dock inte kände under så lång tid då vi lärde känna varandra där i Januari/Februari nån gång. Dock var han väldigt öppen för att prata mycket, han läste av mig väldigt fort och förstod att allt inte stod rätt till osv. och därefter blev han en väldigt bra vän att luta sig mot när allt inte var så lätt. Jag kände mig trygg hos honom pga. det och jag trivdes väldigt bra med den vänskapen vi hade. Dock blev det ju, som ni förstår, inte alls som planerat. Jag blev gravid och han stack. 
 
Varför behåller du barnet om det inte finns nån pappa?
Jag bestämde mig för att behålla barnet redan innan han bestämt sig för att inte vara en del av det här. Jag är starkt emot abort och skulle aldrig kunna döda mitt egna barn av nån som helst anledning. DOCK gick jag in i en liten "vecko-period" där till och med jag övervägde abort för att allt kändes så hopplöst men innerst inne visste jag då också att jag skulle behålla barnet. För mig var det en självklarhet när jag plussade och det har det även vart för mig i flera år. "Skulle jag bli gravid skulle jag aldrig göra en abort" sa jag till mig själv flera gånger och det stod jag fast vid. 
 
Kunde du inte valt en bättre far?
Det kunde jag absolut men nu var ju detta inte planerat. Jag gör helt enkelt det bästa av situationen och blir en super-mum istället ;)
 
Hur ska du göra med skolan? 
Det beror lite på hur min lilla skatt är som person, är det en riktig liten skrikunge och jag aldrig kommer få sova nåt alls i princip så kommer jag ev. pausa studierna och läsa in det sista halvåret ett år senare men funkar allting bra så kommer jag fortsätta plugga. Förhoppningsvis på distans så jag kan vara hemma då. Det är plan A och det är bara i allra värsta fall som jag kör med plan B. Jag kommer i alla fall testa att plugga klart, oavsett. Det är ju trots allt bara ett halvår kvar till studenten när jag fått min lilla bebbe. 
 
Ska du bo hemma? 
Ja det ska jag göra. Tills jag känner att jag står stadigt igen, har en stadigare inkomst och bebis har börjat på dagis. Det kanske blir 1-2 år till efter förlossningen om jag får önska. 
 
Dricker du vin när du är gravid?
Självklart inte! Helt ärligt blir jag lite ledsen att ni ens kan fråga en sån sak och tro det. Jag har redan sagt det en gång och jag säger det igen, jag skulle aldrig göra nåt för att skada mitt barn. Självklart var det alkoholfritt vin och det funkar alldeles utmärkt när man är gravid. 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback