Q/A

2015-09-11 @ 12:47:00 Q/A
Q: Din design är såå fin! Har du gjorde den själv eller köpt den? Kram
A: Tack så mycket! Jag har gjort den själv :) 
 
 
Q: Vad gör du ditt gymnasiearbete om? :)
A: Jag och min bästa kompis Adde började lägga upp en affärsidé för en webshop i vintras och började därefter bygga en hemsida osv. Så detta är vad jag ska fortsätta med som gymnasiearbete. Då jag redan kommit så långt med hela företaget så blir det inte en allt för stor utmaning att hinna med under bara det här skolåret och det är ett perfekt arbete att jobba med då jag i och med webshoppen får jobba med i princip allt vi jobbat med under mina hittills 2 år på gymnasiet. Jag bäddar in grejer från alla mediakurser jag läst och även kommer att läsa det här året, så det ska bli jättekul! :)
 
Q: fina du! magar <3 
Vad spännande med intervju dåååå, berätta meeer ;) haha kram
A: Ja det var jättetrevligt att göra intervjun, det var en tjej som skulle göra ett slags personreportage i skolan, mer vet jag tyvärr inte själv faktiskt. Men det var som sagt trevligt, jag kanske kan be henne skicka över intervjun sen när allt är klart så jag kan slänga upp den här, vi får se :) 
 
 
Q: Gud så mysig effekt du har på denna bilden, hur har du redigerad den? Kram

A: Jag har redigerat denna och redigerar i princip alla mina mobilbilder i appen Fotor. Den är helgrym och jag har använt den i säkert 2 år nu om inte mer. Den finns även att ladda ner i app store på Mac, så har du en mac kan du alltså ladda ner appen till datorn också. 
 
Q: Har du tänkt på att du kan köpa bebisgrejer på loppisar och sånt istället för att köpa allt nytt? Det blir ju mer ekonomiskt för dig eftersom du bara är 18. 
A: Självklart har jag tänkt på det, eller ja vem vet inte att det finns loppisar? Oavsett om det gäller bebisutrustning eller grejer till en själv så är det ju alltid billigare på loppis. Men I don't do begagnat helt enkelt. Det är inte svårare än så. Det är pga. att jag växt upp med det lilla "mottot" och att min mamma alltid sagt nej till att ta emot begagnat från kompisar osv. och jag har väl bara lärt mig att inte tycka om begagnat helt enkelt och det är jag väldigt glad för faktiskt. Jag brukar alltid gå efter mottot: "Nytt och snyggt måste inte alltid vara dyrt". Tro mig, mina pengar räcker gott och väl till sprillans ny bebisutrustning och nya bebiskläder. Jag tänker inte handla på loppis när jag absolut inte behöver det bara för att det råkar vara billigare. Jag handlar aldrig begagnat till mig själv så varför skulle jag göra det till min dotter? 
 
Q: Kan inte du berätta om hur du sa till dina föräldrar och hur dom reagerade? Du kommer bli en jätteduktig mamma! :)
A: Absolut kan jag det! Kan fixa det i ett separat inlägg :)
 
Q: Hur gammal är pappan? :)
A: Han är 96a, alltså 19 år och ett år äldre än mig. 
 
Q: Hejsan! Jag är en tjej på 18 år som för ett antal veckor sen fick reda på att jag var gravid och kände en sån lycka över de men har nu fått missfall och känner mig så extremt ledsen men det ska bli kul att följa dig och din guldklimp i magen! :) har du instagram och vad heter du där i så fall? :) massor med kramar till dig!
A: Åh jag beklagar verkligen! Att vara gravid och vänta barn är helt underbart så jag förstår verkligen att du är ledsen. Dock kan jag inte sätta mig in i situtationen själv och förstå exakt hur du känner men att läsa din kommentar får mig absolut att känna mig extra tacksam och lyckligt lottad för det jag har och det jag väntar. 
På instagram heter jag emmajanson :)
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback