V. 27 - Preggoupdate

2015-09-10 @ 14:00:00 Gravid

Skärmklippet är från i går, så idag är det alltså v. 26+3 och 94 dagar kvar till bf.
 
I måndags gick jag in i v. 27 och bebis är jätteaktiv. Vissa kvällar är hon helt hysterisk och det känns som hon är påväg att slå sig ut ur magen, haha.. Det är jättehäftigt men ibland när jag verkligen, verkligen vill och behöver sova och hon bara sparkar massor så är det självklart lite småjobbigt. Det gör lite ont i hjärtat att ens tänka "gud kan hon sluta snart eller?" men hennes sparkar hindrar ju mig ibland från att sova och det är klart att det blir lite jobbigt i längden då. Men 9 av 10 gånger njuter jag av det, jag bara ligger och ler som ett fån och pratar med henne ibland. Sååå mysigt! Hon har även börjat reagera på beröring för nån vecka sen, vet inte om jag sagt det men det är i alla fall jättehäftigt! Det är som att det är vårt sätt att prata med varandra och kommunicera på. Hon liksom besvarar mina beröringar med en spark ibland. Det absolut bästa med graviditeten hittills!
 
Jag mår jättebra fortfarande, jag börjar känna att den där konstanta tröttheten börjar krypa tillbaka igen och halsbrännan jag dagligen har är HEMSK men annars mår jag jättebra. Har dock väldigt ont i rygg och höfter lite för ofta också och jag är rädd att jag kommer bli sängliggandes större delen av tredje trimestern pga. det. Men vi får se hur det utvecklas. Så länge jag kan ska jag ta mig till och från skolan och göra mitt bästa, för att inte halka efter allt för mycket. Annars har det väl inte hänt så mycket nytt, sparkar och rörelser blir allt starkare och starkare och halsbrännan samt rygg/höftsmärtorna blir allt värre och värre. Men det positiva överväger, som det alltid gjort, det negativa och jag hoppas verkligen att det kan få fortsätta så. Även om jag ibland säger att jag hatar att vara gravid pga. smärtorna och att jag känner mig så tung mot eftermiddagarna så älskar jag denna graviditet mer än jag älskat nånting annat tidigare. Min lilla prinsessa är så extremt efterlängtad <3
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback